/ Arxiu Municipal de la Palma de Cervelló / Maria Busquet Bosch

Colla de nenes fent la ronda pel captiri el dia de santa Llúcia

Descripció

El 13 de desembre se celebrava la diada de santa Llúcia. Les nenes feien colles i organitzaven el captiri. Feien la ronda al poble, i es paraven davant les cases a cantar els goigs en honor a la Santa. Una nena representava santa Llúcia, dues les dames que l'acompanyaven i la resta eren el seguici. La gent que les escoltava, en agraïment, els donava fruites, dolços i dinerets a les nenes. Se sortia de la plaça de l'església, es feia una volta per dins el poble i després s'anava a les masies: ca n'Ollé, can Via, can Benet, can Montmany de Sobreroca, can Llopart, can Paulet i can Mascaró, Torre Vileta... El que es recollia es portava a la rectoria i mossèn Ignasi feia el repartiment. Les monedes es guardaven per pagar l'excursió de la catequesi.

Any
Volum i Suport
Drets d'autor i condicions d'ús

La difusió dels documents que formen part del gestor d'imatges Imagina ha estat autoritzada pels titulars dels drets de propietat intel·lectual. Està permesa la seva reproducció (descàrrega i impressió) per a ús privat personal i per a usos de docència i investigació, citant la font: Arxiu Municipal de la Palma de Cervelló. Per a qualsevol altre ús cal demanar autorització.